I Am

nuffnang

Blog Archive

Aku Follow

Labels

Powered By Blogger
Powered by Blogger.

Thursday, October 20, 2011

Untuk ayah

ayah, dulu ayah suka belikan wa hadiah. ayah bagi jam tangan kulit, masa darjah 3 wa dapat no. 1. masa tue, ayah amik wa balik sekolah, ayah cium wa pastu ayah bagi jam tu kat wa. wa lompat2 suka sgt bila dapat. dulu jugak, ayah selalu cubit peha wa. sebabnya, wa selalu cicirkan kasut atau selipar yang ayah belikan. mak pon sama. yelah, zaman dulukan? naik moto jer..tak der kete lagi..
ayah lagi suka kalau wa cium ketiak ayah masa ayah baru-baru sampai rumah (lepas balik dr keje). ayah selalu cakap "sapa sayang ayah, cium ketiak ayah!" wa pun ngan anim, terkedek2 lari kat ayah..
sekarang, ayah semakin dimamah usia, tapi masih kuat meneruskan hidup tanpa mak. kesedihan yang amat sangat dapat aku lihat dari anak mata ayah masa mula-mula ayah dan mak berpisah..ayah sedih, tapi ayah terpaksa..aku tahu apa rasa ayah..
masa selepas majlis pertunangan aku, ayah tak ada. ayah kerja. tapi petang tu, aku jumpa ayah dengan anim dan hafiz. ayah sempat lagi bergurau mcm2 dgn kami. ayah bnyk nasihat tentang kehidupan. ayah dah potong rambut. nampak bersih dan kemas. urat2 tangan ayah timbul sebab ayah makin kurus. walaupun begitu, ayah tetap hensem di hati wa. heheh
ayah, wa mmg jarang meluahkan yang wa sayang kat ayah. jarang sangat. kalau ada pun, masa hari raya.
tapi ayah taukan wa sayang ayah. biarlah apa pun yang berlaku, ayah tetap ayah wa...:)

3 comments:

  1. heheeh cium ketiak ayah ko erk wa....lepas ni ko leh la cium ketiak hafiz...yakkeeeeee yek2x

    ReplyDelete
  2. heheh..bau badan ngan bau ketiak adalah penghilang stress! hahahahah. ko cube arr...best woo..bab ketiak hafiz, aku takleh jamin...ewwww..hahah

    ReplyDelete
  3. hilang stress mende....lagi stress ader la...sbb nnti mesti aku pening2 lepas....adoiiii dh boleh bayangkan dahhhhh....

    ReplyDelete