I Am

nuffnang

Blog Archive

Aku Follow

Labels

Powered by Blogger.

Thursday, March 22, 2012

Bermula yang baru....

masa taip nie, tajuk entri kali nie tak der plak aku nak cipta lagi. jadik..reddahlah..uhuhuhu..

ermmmm
ermmm,
ermm,

NAK START DARI MANA??

oklah, start dari garis mulalah..

baiklah, entri sebelum nie, aku seperti orang yang murung, perasaan merudum jatuh sedih sgt kak oi..tapi kali ni, hari nie, tidak kot? kot???. ahahhaah..
meh mula lagi cerita. dok ngarut dah nie..:)

seminggu sebelum hari nikah : SEDIH
3 Hari lagi nak nikah : SEDIH DAN SAKIT HATI
1 hari lagi nak dinikahkan : BENCI, MELUAT +NYAMPAH.
hari dinikahkan : SEDIH+LEGA+JATUH SAYANG.

Apakah puncanya? itu namanya pembawakan nikah. sekali lagi, pembawakan nikah. kenapa rasa yang negatif? aku tak tahu. sgt tak tahu.
tapi, aku terlupa sekejap untuk bersyukur kepada Allah swt kerana telah meminjamkan seorang lelaki yang akhirnya bergelar suami kepada aku. Seorang yang baik, lembut dan sgt penyabar...bertahan sehingga ke hari ini dengan karenah dan perangai aku.

"Alhamdulillah Ya Allah, dengan limpah dan kurnia mu, telah engkau satukan aku dengan  seorang lelaki yang baik dan boleh menjaga aku "

Tanggal 3.3.2012 aku telah dinikahkan oleh Ustaz Solehuddin di Masjid Al-Husna, Bandar Tenggara. Berwalikan ayah aku, En. Abd Rahman Sukardi, Bersaksikan Saudara mara kedua belah pihak, dengan sekali lafaz yang perlahan dan sayup2 tu, aku pun sah bergelar isteri kepada Mohd Hafiz Bin Hj. Sarudin.

Boleh ke aku menjadi begitu baik dan sgt baik untuk sang suami?...soalan aku (dalam hati jer), semasa aku membacakan serangkai ayat tanda untuk setia, jujur, amanah, dan sanggup hidup susah atau senang bersama suami, disaat itulah yang paling sayu pernah aku rasakan.

Peralihan hak untuk menjaga aku, bertanggungjawab ke atas aku- sedang ia dibacakan oleh ayah sambil berjabat tangan dengan sang suami, sangat2 meruntun hati. ayah yang telah lama tidak ku jumpa dengan nada sedih melafazkan kata-kata itu. airmata ayah turun laju. usai sudah melafaz, ayah mencium dahi En. Suami.. aduhh...sedih!



CUT!!!!!
en. google nyer baikkan?

KENAPA SEDIH NIE!!!
DAH JANJI, ENTRI KALI NIE NAK YANG SENYUM2 JER. YANG BEST2 JER....!


nantilah sambung...huhuhuuh