I Am

nuffnang

Blog Archive

Aku Follow

Labels

Powered By Blogger
Powered by Blogger.

Thursday, October 20, 2011

Jangan Nangis, mak..

hati yang terluka boleh disembuhkan, tapi kesan rasanya sampai bila-bila kita akan ingat.
hari ni badan aku tak sedap, sakit2 kepala, pening2...macam nak baring2 jer kat opis nie..
semalam, tangisan mak membuatkan aku sakit hati..pedihnya..!
tapi, mungkin tak sepedih hati mak aku..mak menangis mengenang anak2 yang lain buat mak seperti tak wujud.
Aku mengerti apa yang mak rasa, tapi setakat yang mana boleh aku tolong, aku tolong..
Hidup mak penuh liku. pengalaman mak hidup bersama ayah, hanya mereka saja yang tahu segala isi rahsianya. sebagai anak, hanya memandang walaupun seakan mengerti apa yang mereka lalui. sepanjang mak hidup dgn ayah, banyak airmata kami sekeluarga. namun, siapa tahu?. 
ayah yang garang tu pun banyak menangis. knp? ayah jer yang tahu...
mak, sapulah airmata. jgn dikenang anak2 yang tak menghargai mak...
setelah bertahun berlalu;
mcm mak cakap, diorang akan bekeluarga. diorang akan rasa apa yang mak rasa. mak sambung lagi" mak bukan doakan yang tak baik untuk anak, tapi diorang akan rasa apa mak rasa" mak menangis tak berhenti..teresak2 dihujung talian. aku pun ikut mak menangis.
"mak, dahlah jangan nangis. wa ada dengan mak. selagi wa hidup, wa akan jaga mak".
-mak jgnlah nangis lagi... wa sayang mak-

1 comment:

  1. wa ko buat la yg terbaik tuk mak ko...
    selagi ader lagi hayatnya....

    ReplyDelete