I Am

nuffnang

Blog Archive

Aku Follow

Labels

Powered By Blogger
Powered by Blogger.

Wednesday, October 5, 2011

Sengal

ok, sebelum aku terlupa dan masih bengang dgn seseorang kat opis aku, aku nak citer kat korang.
sekarang nie, ofis tgh sibuk buat 5s. pelaksanaan 5s mcm nak giler. memang sengal!!
Aku bukan tak suka 5S, tapi jgn nak tuding jari pada kumpulan sokongan. ingat kumpulan sokongan ni apa?
hermm, kdg2 kita pun tak leh nak baran2 sgt.
aku nie kalo nak me 'sound' org, masih boleh lagi senyum2. berkias. bukan tak nak terus terang, kan bisa sampai dlm hati yang kene tu.
alkisah pada pagi ini, yang tak bebeapa nak datang mood baik utk sekelian warga bahagian aku nie, adalah sorang kakak nie. dok bising2 pasal filing. marah2 kat aku, (tapi ngadu ngan org lainlah), yang aku tersilap haribulan kat file. so, kakak yang dgr luahan dia nie, terus call aku. aku takderlah nak mrh sbb aku rs benda tu tak serius. aku pun skrg nie, dah biasa org ckp yang tak baik2 nie. hihihi..alah bisa tegal biasa.
berikut adalah dialog aku dan kakak tu

AKAK: wawa, awak salah filing nie! (dgn muka bengan dier..)
AKU: mana kak?.  tang mana yang silap? tarikh jerkan? tolonglah betulkan..
AKAK: yelah..ni knp tulisan warna hitam? (sambil tunjuk kat kertas minit file-nampak sgt yg dia nak sgt tunjuk silap aku)
AKU: Kak, ini surat daripada kita. memanglah Dato' yang sign, tapi surat nie dikeluarkan oleh kita. SENGAL....(aku gelak2...dlm hati aku: untung aku minit sendiri. ada aku mintak kau yang buat? ada? tak derkan?)
AKAK: sambil dia mcm bengang aku cakap dia senngal, dia pegang fail lain: dan seraya berkata: "Bukan masalah SENGAL, tapi saya tak jumpa cari mana tarikhnyer!"
AKU: betulkan jerlah...pastu aku blah.

disuatu saat, ada seseorang dtg kat aku....
Kak M: Wa, ko kata P sengal erk? dia marah no...
AKU: aku gurau jer tu k.m. kenapa? terasa ke dia?
Kak. M: dia cakap ko marah2 dia. pastu cakap dia sengal. pastu dia kata lagi "ada ke wawa kata aku sengal?! apa dia ingat bapak dia punya ke jkr nie?!
AKU: nak wat camana. untung bukan Bapak aku yang punyer. kalo bapak aku yang punyer, aku ada PA sengal!!!!!
lastly, kakak tu dah ber,asam muka ngan aku. lantakkan sana. mls nak jaga hati org...hahah

2 comments:

  1. hahahahah pasal ko wa..1 hari kitaorg semua tak dgr dia punya gelak.....

    ReplyDelete
  2. itulah pasal. giler seram gak. langsung tak bunyik suara dia. pasal aku sorang erk? hahah

    ReplyDelete