I Am

nuffnang

Blog Archive

Aku Follow

Labels

Powered By Blogger
Powered by Blogger.

Monday, October 10, 2011

Aku penghidap Asth Semput!-Siri 2-

Senyap jer bilik doktor. (aku tahu bilik tu senyap. sebab tak der org sgt kat luar bilik doktor, lagipun pukul 6 ptg dah).
AKU: Assalamualaikum...(ada sedikit alunan dihujung salam)
DOKTOR: Waalaikumussalam. duduk dik. knp ye?
AKU: saya ni ada asthma. pastu dah 2 minggu ni saya rasa beratlah dada. pastu, batuk2 tiap malam. tak boleh tidurlah doktor.
DOKTOR: Ermm, dah 2 minggu yer?.~ aku mengangguk~ aku sambung balik dialog dia erk?. awak ada dibekalkan inhaler tak?
AKU: ada, tapi saya tak pakai doktor...~sedih arr konon!~ (aku tak pakai pun. sebab k. meta kata, kalo pakai sebenarnya inhaler tu boleh memendekkan umur kita. aku takut!!!)
DOKTOR: Kenapa tak pakai? (berkerut dahi sampai tercantum gak arr dua belah kening kiri ngan kanan dia tue. )
AKU: saya takut nak pakai. sebab, kawan saya kata, kalau kita pakai inhaler umur kita akan berkurangan. akan makin kuranglah potensi untuk hidup.
(haahah~jawapan aku mmg baik punyer! tapi tak tahu.....
DOKTOR: Sapa cakap mcm tue?! sapa yang ajar awak tue?! sapa kawan awak?  artikel mana yang u all baca? bgtahu saya!- serius! mmg marah giler..aku dah terketor lutut! tapi senyum paksa gak lah..
AKU: Ermm, tak silap saya saya pun pnh baca gak...(aku main tarah. konon nak tegakkan benang yang basah..hahahah
DOKTOR: Saya peliklah, knp ada pemikiran org yang macam awak. sapa lah yang ajar u all tentang inhaler mcm nie? awak tahu tak, saya boleh saman awak dan kawan awak tu. Cuba buka Web site Kementerian Kesihatan baca dalam tue. ada tak sebut inhaler boleh pendekkan umur? awak tak pakai, mati lagi cepat adalah.
AKU:oh ye ker? maaflah puan. saya tersilap...(senyum mcm org sengal!)hahahah...
DOKTOR: Hermm(dia ngeluh.). saya nak lepas nie awak pakai inhaler tu. kalau tak pakai lagi awak teruk.
AKU: Saya nak masuk gas je boleh tak?
DOKTOR: Awak ingat, gas tu elok sgt ker? dos dia lagi tinggi. Umur dah 27 tahun pun percaya mitos mcm nie.  ~sambil sang doktor menggelengkan kepala. mcm kecewa sgt arr..~hahahahah
AKU: Baik doktor. saya pakai inhaler.
pastu, dia arahkan aku pergi masuk bilik 13 tak silap aku. masuk gas. pastu datang balik masuk bilik dia. masa tue  aku bisik kat dalam hati ," siap ko k. meta. sia2 jer aku kene marah..hhahah". aku pun sedutlah gas. masa sedut tu pun, banyak lah pulak tanya si pembantu perubatan tu. duduk mana. keje mana. cik ker puan? adoii...knp hari ini????!
@@ Sila jgn percaya cerita dongeng. kalo nak percaya nyanyi lagu stacy ~kisah dongeng' hahahah. gurau jer..
@@ kepada yang ada penyakit mcm aku, silalahh rajin2kan merujuk kepada Kementerian Kesihatan...kalau tak, tgk?. sia2 jer kene marah ngan doktor. baru nak anjer2..hahah
@@Hidup nie tak selalu indah. pada masa sekarang, kita sihat. tapi kita tak tau masa akan datang, adakah kita sihat lagi seperti sekarang?...
Sekian, cerita dari klinik. :P)

2 comments:

  1. hahahhhahahah wa ko ni pun sengal gak...yg ko g cite kat doktor tu wat per..ikot logik pun dh tau...tak kn la doktor nk bg semua org ader asma pendek umo...

    ReplyDelete
  2. hahaha..takut sengal. k.meta nyer statement kdg2 mmg menakutkan..

    ReplyDelete